Goud voor succes
Home Blog Ik ga voor goud!

Ik ga voor goud!

15 maart 2016

Ik ga voor Goud! Daarom ook 50 tinten Goud; tips voor ondernemerssucces!

Ik ga voor Goud! Daarom ook 50 tinten Goud; tips voor ondernemerssucces!

Ik ga voor goud! Het is mijn kreet al jarenlang net als dat ik iedere dag roep “Pluk de dag”!
Toen ik ruim anderhalf jaar geleden met mijn bedrijf begon en een logo moest verzinnen met kleuren, wilde ik eerst een harde kleur want als marketeer had ik wel geleerd dat “harde” tinten goede conversie geven.

Dus zo gezegd, zo gedaan. Mijn logo werd stoer roze en uiteraard alles wat daarbij hoorde, visitekaartjes, briefpapier alles. Maar iets klopte er niet. De dag waarop ik alles binnen kreeg van mijn marketingbureau, wist ik het! Roze is geen goud. En ik ga overal voor goud!

Gelukkig moest mijn website nog worden gebouwd, briefpapier was nog niet gedrukt dus in één dag was alles goud in plaats van roze. En waarom vertel ik dit nu. Het leuke is dat parallel aan dit verhaal ben ik van sales en marketing interim (langere) opdrachten veel meer MKB ondernemers gaan begeleiden met ondernemers groeistrategieën. Onder andere door trainingen maar ook door één op één begeleiding bij bedrijven. Ook word ik regelmatig als spreker geboekt bij business events, hogescholen en universiteiten om over marketing voor organisaties te vertellen maar bovenal spreek ik veel over de “Golden Circle” van Simon Sinek.

De Gouden Cirkel van Simon Sinek “Leef je waarom” dat is helemaal mijn motto! Weet waarom je doet wat je doet! Wat is jouw waarom? Het verhaal van Simon Sinek klopt voor mij en ik merk dat het werkt. En gelukkig is het niet alleen een woordelijke theorie maar is zijn theorie ook biologisch en psychologisch onderzocht. Mensen doen zaken met mensen, dus met jouw “waarom”, jouw “geloof” waarvoor je sta jij als ondernemer. Dus ik inspireer met deze visie overal waar ik kom.

In november had ik een brainstorm met een zakenrelatie van mij over mijn E-book en over videomarketing . Het allereerste wat Richard, mijn zakenrelatie, zei over mijn E-book was “50 tinten Goud” want dat is de kleur van je logo. En zo ontstond er nog meer energie om dit boek te schrijven en werd mijn cirkel steeds ronder en meer goud.

De dame die voor mij het grafische ontwerp van mijn E-book heeft gemaakt, kent het hele bovenstaande verhaal niet. Zij had mijn huisstijl gekregen, mijn kleurcodes en mijn briefing van wat ik wenste maar daarin was ik helemaal vergeten om de Golden Circle aan haar te benoemen. En toen kreeg ik het tweede voorstel van ontwerp…..Touché. Een gouden cirkel achter mijn profiel foto. De Golden Circle is rond en goud en mijn credo onderschreven!

Ik ga voor goud!


Terug naar overzicht